Jak już pochłonie mnie praca (co mi się zdarza), to szukam wymówek jakich tylko mogę aby ją przerwać – np. przygotowanie czegoś na ząb i rozciągnięta w czasie konsumpcja świetnie się do tego nadaje. Tym razem mi się nie udało, bo Wojtek sam chciał zrobić obiadek (a ja wybrałam przepis – nota bene zawierający w zestawie składników cukinię, nota bene jak tylko mogę to wybieram cukinię), a mi kazał pracować.

Pikantna zupa z cukinii

(na 4-5 osób)

  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 4 ząbki czosnku (w cienkich plasterkach)
  • szczypta chili, łyżka mielonej papryki łagodnej
  • 1/2 – 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 6 szklanek wywaru z warzyw / bulionu
  • 2 cukinie (kroimy w drobną kostkę)
  • 4 łyżki ryżu
  • sól, pieprz
  • gałązki świeżych ziół (oregano, bazylia) do przybrania
  • cząstki limonki (do podania)

Olej rozgrzewamy w garnku, podsmażamy 2 minuty czosnek, aż zmięknie, pilnujemy aby nie przypalić. Dorzucamy chili, paprykę, kmin. Na małym ogniu podsmażamy jeszcze chwilę.

Wlewamy bulion, dorzucamy cukinię i ryż. Gotujemy 10 minut na średnim ogniu, aż cukinia zmięknie i ryż będzie ugotowany (ale nie rozgotowany:). Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Podajemy przybrane ziołami i (koniecznie!) ósemkami limonki – dodaje to smaku. Pycha!!!

Przepis z książki „Biblioteka smakosza – Dania w jednym garnku” wydawnictwa Parragon, pożyczonej od Matyldy 🙂

