Zdrowo i nie tak tłusto jak z majonezem – makrela, olej lniany i zielenina.

Zdrowa pasta z makreli

  • makrela wędzona dokładnie obrana z ości (250 g)
  • 2 jaja na twardo, posiekane
  • 1 łyżka oleju lnianego
  • posiekany szczypiorek (3 łyżki)
  • kawałek świeżej papryki czerwonej, posiekany drobno
  • pieprz do smaku

Wszystko razem ucieramy i używamy jako smarowidło na chlebek 🙂

p style=”text-align: justify;”><a href=”https://fastfeast.files.wordpress.com/2011/01/zaatar2.jpg”><img class=”alignnone size-full wp-image-486″ title=”zaatar2″ src=”https://fastfeast.files.wordpress.com/2011/01/zaatar2.jpg&#8221; alt=”” width=”575″ height=”383″ /></a></p>
<p style=”text-align: justify;”>Składniki „zacieru” można po prostu wymieszać (suszone zioła powinny być mocno rozdrobnione), albo jeśli chcemy uwolnić aromat sezamu i uzyskać bardzo drobną konsystencję – zmiksować w młynku do kawy. Bedzie to sypko-lepkie, ale można przechowywać bez obawy spleśnienia w szczelnie zamkniętym, suchym pojemniku… nie wiem jak długo ale spokojnie kilka miesięcy.</p>
<strong>Ziemniory na zacierze
</strong> 

<strong> </strong>(dla 2 osób)<strong> </strong>

<strong> </strong>
<ul>
<li>0,75-1 kg ziemniaków (pokrojone w kostkę)</li>
<li>za’atar (3-4 łyżki)</li>
<li>papryka w płatkach aleppo pepper (ja mam paczuszkę pod nazwą pul biber) – do smaku (uwaga-bardzo ostre)</li>
<li>sok z 1 cytryny lub limonki</li>
<li>oliwa z oliwek (4 łyżki)</li>
</ul>

Advertisements