Na wigilię i Święta. Kto lubi nietypowe, orientalne i rozgrzewające (!) smaki lub nie chce czekać aż zmiękną mu pierniki – temu polecam te wspaniałe, kruche, very czekoladowe i lekko ostre ciasteczka.

Skorzystałam z przepisu z takiej ‚książki w puszce’ (jest na zdjęciach) – zawiera zestaw przepisów na ciasteczka. [Dziękuję za ten prezent kochanej Ani – dyrygentce chóru, w którym radośnie śpiewam i menadżeruję :)] Trochę zmieniłam skład i proporcje, zmniejszyłam zdecydowanie ilość cukru, propozycję rozwałkowania ciasta dało się między bajki włożyć. Pominęłam propozycję kuwertury z białej czekolady i pistacji, może następnym razem. Efekt kompletnie inny niż na zdjęciu z książeczki 🙂 tak czy siak – wyśmienity.

imbirowe4

Ciasteczka czekoladowo – imbirowe

(ok. 30 sztuk)

  • 100 g rodzynek
  • 125 g gorzkiej czekolady
  • 60 g świeżego korzenia imbiru
  • 1 małe jajko
  • 100 g miękkiego masła
  • 50 g cukru
  • mała paczka cukru waniliowego
  • 200 g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Czekoladę siekamy w niezbyt grubą kostkę, rodzynki także na drobne kawałki. Imbir obieramy ze skórki, ucieramy na drobnych oczkach tarki.

imbirowe1

Miksujemy przez około 10 minut masło, cukier i cukier waniliowy, potem po trochu dodajemy jajko (uważamy aby masa się nie zwarzyła). Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia, rodzynki, czekoladę i imbir i miksujemy jeszcze przez chwilę lub mieszamy drewnianą łyżką aż powstanie gładkie ciasto. Moje było raczej lepiące i nie nadawało się do wałkowania.

Zawijamy w folię i chłodzimy przez około godzinę w lodówce (ja wkładam na 20 minut do zamrażalnika).

Piekarnik rozgrzewamy do 170-180 stopni (trzeba będzie uważać aby się nie przypaliły). Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy kuliste kupki ciasta i rozpłaszczamy na okrągłe herbatniki.

Pieczemy około 12-15 minut z każdej strony (dotyczy to  mojego piekarnika gazowego, który ma tendencję do mocnego przypiekania spodu). Zaglądałam kilkakrotnie pilnując, żeby się nie przypaliły.

Jeszcze ciepłe prosto z blachy smakują niebiańsko. Można też zamknąć w pudełku i przechować kilka dni do Wigilii.

imbirowe2

imbirowe3

